Karibu :) - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van siety gerrits - WaarBenJij.nu Karibu :) - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van siety gerrits - WaarBenJij.nu

Karibu :)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg siety

22 Augustus 2009 | Tanzania, Arusha

En opeens zit ik het ongelooflijke, indrukwekkende, maar vooral mooie Tanzania! Mijn hoofd blijft na 4 dagen hier te zijn nog steeds overuren draaien.

Maandag met papa, mama en Jasja nog even Brussel in geweest, daarna Anne en ouders ontmoet op de airport en uiteindelijk na afscheid genomen te hebben, met een paar traantjes, kon dan eindelijk het avontuur beginnen waar ik zo lang op het gewacht en naar uitgekeken heb :).
De reis hierheen was lang, maar ging goed. overstap gehad van 3 uur in Ethiopie en toen kwamen we dinsdag middag eindelijk aan in Dar es Salaam :)
We werden naar ons hotel gebracht en de reis daarheen was ongelooflijk. Opeens ben ik een Blanke vrouw, die in een taxi zit met de deuren op slot. 's Avonds is het hier niet verstandig om op straat te lopen, dus Anne en ik zijn dan ook netjes binnen gebleven en optijd in slaap gevallen.

Woensdag zijn we met de bus naar Arusha gegaan en na 10 uur kwamen we daar net voor het donker aan. Uit de bus gestapt stonden er zo'n 20 mannen voor ons, vragend of we een taxi nodig hadden. We hebben uiteindelijk een taxichauffeur gepakt die niet uit zijn mond stonk naar alcohol. :)
En toen kwamen we in het donker aan bij het project. Helaas waren veel mensen van het project al naar huis, dus de grote kennismaking zou de volgende dag pas plaats vinden...
We werden al gauw naar ons prachtige appartement gebrach en ik stond ervan te kijken hoe goed Saskia het allemaal voor ons geregeld had :)
We hebben een fijn klein appartementje, met alles wat we ons maar wensen kunnen.
Grappig hoe snel je de kleine dingen weer kan waarderen. Anne en ik vonden het bijv. geweldig dat we een waterkoker hadden :)

Donderdag werden we al vroeg opgehaald en na een snelle kennismakingsronde zijn we met Saskia, Emanuel en Michelle naar een school geweest waar ze ook aan dove kinderen les gaven. Na een gesprek met de hoofd van de school had Saskia het al snel voor elkaar dat wij hier ook zouden kunnen helpen. Ik heb met een brok in mijn keel naar alles om me heen gekeken en geluisterd. Indrukwekkend om te zien dat dove kinderen hier eigenlijk geen kansen hebben en ongeveer 5% maar onderwijs krijgt.
Ze zien doofheid als een straf van god en daarnaast denken ze nog steeds dat dove mensen, gewoon heel erg dom zijn!
Dus Anne en ik gaan ook de leraressen ondersteunen in het geven van onderwijs in deze school. Dit gaan we 4 dagen in de week doen. Daarnaast blijven we ook de leraressen ondersteunen die in Shanga gebarentaal les geven.
Na deze bijeenkomst op de school gaan Emanuel, Anne en ik voor de eerste keer mee met een Dala Dala. Grappige ervaring, je moet vooral niet stilstaan wat er met je gebeurd als zo'n busje waar gemiddeld 15 mensen inzit, een ongeluk krijgt.
Emanuel heeft ons de stad laten zien en ik merkte aan mezelf dat ik veel met Thailand aan het vergelijken was en dat er veel herinneringen naar boven kwamen. :)
Het is iig niet te beschrijven hoe het hier aan toe gaat. Hetgeen wat voor ons abnormaal is, is hier normaal en andersom.

Vrijdag zijn we een plan gaan maken over hoe we alles willen gaan aanpakken. Anne weet veel van het onderwijs en hoe gebarentaal lessen in elkaar zitten, dus ik leer heel erg veel van haar :) misschien dat ik in Nederland toch ga switchen van tolk naar leraar :s
Om 14 uur zijn we gaan lunchen met 5 andere mensen van het project en startte om 16 uur dan toch de eerste gebarentaal les voor ons in het Swahili :)
Gelukkig gingen de gebaren toch een stuk beter, dan het Swahili, want dat blijft nog steeds voor mij Chinees :s
Na de gebarentaal les hebben we met dezelfde mensen, waar we ook mee hebben gelucht, nog geborreld in een coffe lodge. Dit is een te duur hotel, restaurant. Waar je voor 140 dollar per nacht kan slapen!
Om 20 uur werden we door Saskia en Alex( de man van Saskia) verwacht om in The Greek een hapje te komen eten en natuurlijk te borrelen :)
om 23 uur waren Anne en ik moe en hebben we een taxi genomen naar ons huis.

En nu is het alweer zaterdag, geniet ik nog steeds van alles om me heen en word het beetje bij beetje steeds meer mijn thuis voor de komende 7 weken!

You fall in love with Tanzania, or you gonna hate it. I think I just fell in love :D

Nog meer verhalen op de site Anne: ikbenonderweg.waarbenjij.nu

of www.Shanga.org

bellen en sms-en kan ook: +255684153925

  • 22 Augustus 2009 - 12:03

    Anne Van Den Hoogen:

    Ninakupenda!! Siety, je bent een held, zullen we dadelijk een kopje koffie doen in Picasso? ;)
    Kisi, je reismaatje

  • 22 Augustus 2009 - 12:19

    Wim, Willie, Letland:

    Salama Siety!! Karibu Tanzania! Wat een prachtig verhaal over je eerste dagen en wat herkennen we wat je ziet en voelt!! En het leuke is dat als je verliefd wordt op het mooie en goeie in Afrika dat het niet weer over gaat!! We wensen je een prachttijd toe en zullen al je brieven blijven lezen!

  • 22 Augustus 2009 - 13:42

    Naomi:

    Hey Siet,
    Fijn om te horen en te zien dat je goed bent aangekomen en dat alles daar goed verloopt! Geniet ervan meis en ik gq je volgen!!xxx

  • 22 Augustus 2009 - 18:13

    Lonnie:

    Zat al met smart te wachten om iets van je te horen..;-)Fijn dat alles goed gaat en tot nu toe bevalt!!

    Hier gaat het wel, operatie goed gegaan alleen nu heel veel pijn...eerste week bijna doorstaan..haha

    Kuskus

  • 22 Augustus 2009 - 20:26

    Ome Jozef:

    Hujambo Sietie.
    Lekker he in Afrika.
    Nu ben je ook gegrepen door de african bug.
    Kwa heri

  • 23 Augustus 2009 - 06:45

    Marjoleine:

    Een mooi verslag Siet, ik ben jaloers....behalve op dat gedeelte/foto van dat vliegtuig wat ter plekke gerepareerd wordt. Wat een "lefgozer" ben je toch. Ben blij wat van je te horen, was al bang dat contact niet mogelijk was! Ik denk; die meid is van de buitenwereld afgesloten, maar het zijn de tijden van vroeger niet meer he ;)
    Ik zie je volgende verslag graag tegemoet.
    Ik ben trots op een vriendin die iets goeds betekent voor deze bevolkingsgroep, je weet het he!!!! Hihi


  • 23 Augustus 2009 - 07:57

    Marie-Jose:

    Hoi Siety,

    Fijn te lezen dat het goed met je gaat en hoop dat er nog vele verslagen volgen.

  • 23 Augustus 2009 - 09:37

    Lucie:

    siet,
    Fijn om te horen dat je er bent. Jammer dat ik niet meer op je afscheidsfeestje kon zijn.
    Ga lekker van alles genieten. Leuk om op te hoogte te blijven van al je verhalen.

    Dikke kus

    Lucie

  • 24 Augustus 2009 - 07:57

    Moeke En Kerel:

    Lieve Sietykind

    Fijn om van je te horen!!!
    Hoe zit het met je gouden vleugels? Laat ze samen met je handen maar wapperen dan komt alles goed, ook in zo,n dala dala
    Ik hoop dat ze je straks ook de kilimanjaro optillen....
    Zal wel moeten zonder bergschoenen.
    Hou van je Koelie koelie
    Schrijf later over de gebeurtenissen hier
    Nu even druk druk druk
    Moet vanavond 15 mensen "voeden" en ook nog naar Gertje vanmiddag
    Bovendien is Tigo hier en ruik ik een grote poepluier..
    Kortom: groot feest in Wamel!!!!
    Ga je nu even knuffelen en dan weer aan de slag
    tot later...

    Moeke


  • 24 Augustus 2009 - 08:07

    Moeke:

    Siety nog even een p.s.

    Zet bij je berichten naast "Karibu" ook nog even je naam.
    Hoorde van verschillende mensen dat ze dachten dat het spammail was omdat ze het woord karibu niet thuis konden brengen
    In combinatie met je naam is het duidelijker.


  • 24 Augustus 2009 - 16:20

    Ton:

    He jij daar! Hoppakee mooi verhaal. Ziet er goed uit daar! Enjoy! Daag!


  • 24 Augustus 2009 - 19:05

    Anke S:

    SIETY!!!
    Klinkt goed zeg :-) Ga maar lekker genieten van je welverdiende reis!!
    XX

  • 24 Augustus 2009 - 19:37

    Krystel:

    siety!!

    geweldig om wat van je te horen! zo te lezen kan je daar veel voor het project betekenen! ik wens je deze week veel succes. het is wel even wennen hoor, geen siety waar ik even langs kan gaan voor een goed gesprek onder het genot van een wijntje ;-)
    ik mail je deze week over mijn lowlandsavontuur!

    dikke kus kris

  • 24 Augustus 2009 - 20:23

    Wilfred:

    hey siety fijn om te horen dat het zo goed met je gaat !!!!!wel lekkere vliegtuig monteurs hebben ze daar zeg !!!! ma geniet er ma goed van want voor je het weet ben je weer terug kus kus

  • 26 Augustus 2009 - 21:18

    Suus:

    He meis
    het klinkt weer geweldig!
    Leuk om je avonturen weer te kunnen volgen!
    Lekker genieten
    en veel leren.
    Dikke kus van ons

  • 27 Augustus 2009 - 10:49

    Manja:

    Hoi Siety,

    Leuk om je verhalen van je reis weer te lezen.
    Wat een avonturen maak je mee zeg!
    Geniet er maar lekker van.

    Groetjes,
    Manja

  • 27 Augustus 2009 - 12:47

    Lis:

    Hee lekkertje!
    wat geweldig dat je weer op avontuur bent!!! ik ga een beetje meegenieten van je reis door deze verhalen. Bij mij kriebelt t zooo ik mag volgend jaar weer! hihi geniet van alles wat op je af komt maar dat komt geloof ik wel goed;)

    Dikke kussss

  • 27 Augustus 2009 - 15:59

    Marloes Brons:

    Jambo,heb van marjoleine je site gekregen. Ben net 1,5 week terug uit Kenia en Tanzania/Zanzibar.En jij 1,5 week in Tanzania. Foto's van Tanzania komen erg bekend voor:). Geniet ervan en hakuna matata!
    Liefs Marloes

  • 27 Augustus 2009 - 20:40

    Niek:

    Nou, geen droge gortepap voor jullie:) Jullie eten er goed van, aan de foto's te zien! Lucky you...

  • 28 Augustus 2009 - 17:15

    Kitty Sommers:

    He chicky!!!
    Fawaka??
    Ik zie en lees dat alles erg goed verloopt! Mooi zo! Er lijkt bij jou wel wat meer te doen dan bij mij!? Leuk! Verloopt het uploaden van foto's enzo goed? Ik heb amper internet, dus foto's zijn helemaal geen optie!? Hoop snel weer iets van je te lezen!!

    Kussiekussie!!
    Kit (Trouwens, in het Sranang Tongo betekend mijn naam Ketting!? Ghighi...)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

siety

de wintermaanden vier ik in Australie en Indonesie. 2 maanden alleen back packen en daarna komt Ruud, Jasja en Tom :)

Actief sinds 17 Sept. 2006
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 39275

Voorgaande reizen:

03 December 2012 - 28 Februari 2013

Australie en Indonesie

17 Augustus 2009 - 03 Oktober 2009

Siety in Tanzania

30 Maart 2007 - 02 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: