Het einde van het begin... - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van siety gerrits - WaarBenJij.nu Het einde van het begin... - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van siety gerrits - WaarBenJij.nu

Het einde van het begin...

Door: Siety Gerrits

Blijf op de hoogte en volg siety

30 September 2009 | Tanzania, Zanzibar

Hier zit ik dan mijn laatste verhaaltje te schrijven in Stone Town, de hoofdstad van Zanzibar, het toetsenbord met Arabische tekens en mijn rug gevoelig van de zon die hem lichtelijk heeft verbrand.
Ik ben op het eiland, wat vervuild is en het echte Tanzania niet bloot geeft aan de vele toeristen die op dit eiland hun vakantie vieren.
Ondanks dit, blijft het resort waar we 2 dagen waren schitterend en hebben we genoten van de zon, zee en strand :)

Weer een verhaaltje naar huis schrijven, ik weet nog goed dat ik mijn eerste verhaaltje schreef en dit keer wordt het mijn laatste... Of misschien wel een van de eerste van een hele reeks die ik nog zal schrijven, want terugkomen doe ik!

Afgelopen donderdag afscheid genomen van Shanga, bijzonder hoe mensen op verschillende manieren afscheid kunnen nemen. Voor mij voelde het als even 'badei' zeggen!
Vrijdag 10 uur in de bus gezeten, om vervolgens naar een huis gebracht te worden waar een collega van Ben woont. Hier verwelkomt door 4 prachtige Indische vrouwen. Zaterdag naar het vliegveld gegaan waar onze vlucht, 10 uur later dan verwacht, klaarstond om ons naar Zanzibar te brengen :)
Zondag eerst in Stone town rondgelopen. Heerlijk genoten van een onwijs mooi stadje, met geweldige en prachtige architectuur.
Indrukwekkend om te zien waar hier de slavenmarkt is geweest en schitterende kleine steegjes om doorheen te lopen. Vooral het bijna constante uitzicht op de zee is prachtig.
Maandag naar Kendwa gegaan en bij het prachtige resort 'Kendwa Rock' 2 dagen 'niks' gedaan. Beetje gelegen, gegeten, gelezen, gemasseerd, biertjes gedronken en natuurlijk hardgelopen. Want net zoals in stone town heb ik mijn passie weer opgepakt. Hardlopen op het strand is geen straf :)

Dinsdag heb ik weer gedoken, na Thailand was dit keer het eiland bij Zanzibar aan de beurt.

Er is wind,zon en zee om me heen. Ik duik diep, heel diep, 18 meter ver van het oppervlakte vandaan.
Ik zie vissen met alle kleuren van de regenboog, mijn lichaam drijft, soms uit balans, maar meestal kaarsrecht. De wereld onder water, geluid en veel gebaren. Ik geniet, adem constant en kijk om me heen. Naar de instructeur en naar mijn buddy. Ik kijk naar boven en zie Anne snorkelen en zwaaien, armen in het water. Ze ziet het anders dan ik en het is allebei geweldig. Het water is zo blauw en het strand zo wit en ik geniet van deze dag. :)

Morgen gaan we weer vliegend terug naar Dar Es Salaam en dan is het vrijdag toch echt weer tijd om naar huis te gaan en het is goed zo. Het is voor deze reis klaar, afscheid nemen van het land doe ik niet, want ik kom toch wel terug, afscheid nemen van Shanga doe ik niet, omdat ik weet dat ik ook hier terug kom.

Moeke en Kerel, ik heb mijn gouden vleugels laten wapperen, meestal met wind mee, soms met wind tegen. Het is niet alleen de weg die ik heb gelopen, maar vooral de sporen die ik hier heb achtergelaten. De mensen die ik hier heb leren kennen, alles om me heen wat ik heb gezien en al waren het vaak maar kleine stapjes, het zijn grote geweest voor mijn toekomst. Samen met Anne veel bereikt, ervaren en beleefd. Afrika heeft mijn hart gestolen! Tot snel mooi Tanzania.

Het fijne van reizen is thuiskomen. Tot zaterdag lieve mensen.
Ik heb er zin in om iedereen weer te zien.
Bedankt voor het met mij meereizen. Ik ga nog even 3 dagen genieten en dan kom ik weer thuis :)

Zoen! :)

  • 30 September 2009 - 12:22

    Dinja:

    Ja, dubbel he, daar zijn en ook weer naar huis verlangen en thuis zijn en weer naar Arika verlangen.. Heel herkenbaar.. ;-) Geniet maar eerst lekker van alles en iedereen weer om je heen thuis, dat doet altijd goed! Groeten aan jullie beiden uit Nijverdal!
    Dinja Konijnenbelt

  • 30 September 2009 - 12:26

    Suus:

    He meis
    wat schrijf je toch mooi!
    Met je hart en ziel.
    Bne blij je snel weer te zien.
    Nog 3dagen daar genieten.
    dikke kus en knuffel

  • 30 September 2009 - 12:30

    Anne Van Den Hoogen:

    Niets meer aan toe te voegen!

    Een dikke kus, die krijg je! Op zoek naar een biertje om te proosten op de vele lachbuien en tranen die Tanzania ons hebben gebracht?


  • 30 September 2009 - 12:52

    Wiebe:

    het kan ook niet anders, africa steelt en streeld je hart!!! ik ben blij dat je in mijn land tanzania, op ons shanga zoveel hebt gevonden om naar gterug te gaan! ik hoop dat we elkaar snel zien om te pletsen over ONS Land!

  • 30 September 2009 - 13:08

    Nichtje Uit Suriname:

    Heej Siety!
    Wat een mooi laatste verhaal.. Kun je zien wat de tijd vliegt hè.. Dat waren alweer zes weken.. Naast mijn reis in Suriname heb ik af en toe met jou meegekeken en gemerkt dat ook jij het ontzettend naar je zin hebt gehad! Genieten was must nr 1 en dat heb je gedaan! Maar als je thuis komt staan er vast weer nieuwe avonturen voor de deur.. Vast een goede reis terug en GENIET nog van je laatste dagen!!

    Liefs en een bigi brasa!

    Fannie

  • 30 September 2009 - 13:37

    Moeke :

    Lieve Kind

    Ja, het fijne van reizen is thuiskomen
    Ook voor ons zal het fijn zijn je weer te zien
    Geniet nog van de laatste dagen..je hebt het verdiend.
    Je hebt je grenzen weer verlegd en dat moet supergoed voelen.Bedankt voor al je reisverslagen en voor de mooie ontroerende laatste groet uit Tanzania.
    Dat je weer teruggaat dacht ik al.
    Ik zag het aan de foto,s en las het tussen de regels door...dit was een andere ervaring dan Thailand en Amerika.
    Fijn dat je nu vleugels hebt met "spierballen". Laat ze wapperen tot je weer veilig thuis bent...
    tot later
    Koelie Koelie


  • 30 September 2009 - 13:41

    Moeke:

    Heej die Fannie
    Sta ik ineens onder jou
    Nog steeds alles goed?

    Wat denk je, zou Smiek de bedden gespreid hebben?

    Sorry Siety moest even ...

  • 30 September 2009 - 14:18

    Wim:

    Ja, als je zo kunt beleven en genieten, en daar zó in jezelf de woorden voor vindt, dan ben je een levenskunstenaar. Ik heb enorm genoten van verhalen!! Bedankt!

  • 30 September 2009 - 14:40

    Jan Gerrits Jose Han:

    Geweldig te lezen wat het met je heeft gedaan.
    Wie verre reizen maakt kan veel verhalen
    groetjes uit Helenaveen en tot ziens.

  • 30 September 2009 - 15:25

    Linde:

    hoi siety,
    Ik heb erg genoten van je verhalen!! wat een mooie en leerzame tijd heb je gehad, leuk om zo toch ook een klein beetje van africa mee te maken, dankjewel!!
    Ik hoop dat je een goede thuiskomst hebt en wie weet tot gauw eens bij krystel!
    Liefs Linde

  • 30 September 2009 - 18:28

    Anke S:

    Wat schrijf je mooi! Wauw!!! Geniet nog eventjes daar nu 't nog kan...
    Tot in ons herfstachtig kikkerlandje :-)

    X

  • 30 September 2009 - 18:33

    Marie-Jose:

    Je laatste verhaal deze keer; ik kijk nu al uit naar jouw verhalen van de volgende keer!!!!!

  • 30 September 2009 - 20:27

    Tantegertje:

    Heej Siety!!!!!
    Ja zeg, wat gaat het snel. En wat heb je in korte tijd veel gedaan en gezien.
    Heerlijk om je verwondering, je genieten, en je enthousiasme in werk en mensen, te zien en te lezen. Hou dit vast als je weer in Nederland bent. Maar dat hoef ik tegen jou niet te zeggen, ik ken je niet anders......
    Dussssss Wees Welkom terug.
    Maar eerst nog heel hard genieten van natuur en warmte........
    Knus Gert

  • 30 September 2009 - 21:15

    Marjoleine:

    Siety,

    Ik ben echt ontroerd door je verhaal. Echt onwijs mooi beschreven hoe jij dit avontuur beleefd heb....
    Dit heb je toch maar mooi weer in je pocket!

    Het is tenslotte geen feest, als Siety niet is geweest....dit begrip zullen ze nu zelfs in Afrika begrijpen!

    En kom nu maar snel weer naar huis.....

    Tot snel :)


  • 01 Oktober 2009 - 06:18

    Tante Tonie:

    Hoi Siety.
    Ook ik ben met je meegereisd in Tanzania, al heb je daar niets van gemerkt. Erg indrukwekkend, je verhalen, je foto,s én Afrika! Deed me veel denken aan Ethiopie, en dan voelt dat een beetje als heimwee. Kan me helemaal voorstellen als je zegt dat dat niet de laatste keer is. Geniet nog van je laatste 2 dagen daar, en een fijne reis terug naar huis........

    Gr. Tonie

  • 01 Oktober 2009 - 07:04

    Ome Jozef:

    Siety, ik had je gewaarschuwd, nu ben je ook besmet met de African Bug,die raak je nooit meer kwijt. welcome to the club.
    Kwa heri

  • 01 Oktober 2009 - 07:13

    Kris:

    Mooi he, alles!
    Ben trots op je meisie. Die ervaring heb je toch mooi met beiden handen aangepakt, met volle overtuiging ervaren en nu kun je met veel trots terugkijken! GEWELDIG!
    x

  • 01 Oktober 2009 - 08:57

    Thea De Mulder:

    Siety,
    het was een genot om met je me te reizen!
    Bedankt!

    Thea

  • 01 Oktober 2009 - 11:33

    Lenneke:

    Mooi man! mss moet je al je ervaringen bundelen en zo mooi opschrijven als dit "slot" bericht. Kun je geld mee verdienen!! hihihi

    tot zaterdag!!

    kus

  • 01 Oktober 2009 - 12:52

    Lucie:

    Siet,
    Wat een top verhaal!
    Ik moest even slikken...
    Geniet nog even van de laatste uurtjes.

    Knuffels van mij!

  • 01 Oktober 2009 - 15:52

    Lon:

    Afrika heeft je hart gestolen en heel veel moois gebracht. Een ervaring waar je de rest van je leven van mag blijven genieten!

    Tot snel meis
    Dikke zoen x

  • 01 Oktober 2009 - 15:57

    Marjolijn:

    nou siet je hebt n super reis gehad he!!
    nu nog even genieten van j laatste daagjes voordat j terug moet naar de kou hier hihi
    tot snel dikke kus van ons 3tjes

  • 02 Oktober 2009 - 07:39

    Kerel:

    Je hebt weer op een prachtige manier je vleugels uitgeslagen. Je hebt niet alleen je horizon verbreed maar je hebt ons, door je mooie reisverslagen, ook mee laten genieten van alles wat je hebt meegemaakt.
    Ik was en blijf erg trots je.
    Veilige reis terug en tot 8.30 uur in brussel.
    Liefs

  • 02 Oktober 2009 - 19:31

    Saskia Liebregts:

    Voor je het goed en wel beseft, is de reis alweer voorbij. Of eigenlijk: is déze reis voorbij, want eigenlijk is het allemaal één grote reis. Tot snel weer!

  • 03 Oktober 2009 - 13:26

    Irene:

    Mooi geschreven Siety, ik kijk uit naar de 'workshop';) die je voor ons gaat geven. Ik ben enorm benieuwd naar al je verhalen en ervaringen!! Sla ze op in je hart! :)

  • 05 Oktober 2009 - 13:19

    Reggy:

    Hé lieve Siety,
    wat een geweldig mooi verhaal heb je geschreven! Al je verhalen zijn trouwens geweldig om te lezen! Je schrijft mooi, met veel passie. Je hebt een mooie reis gehad, je hebt er volgens mij alles uitgehaald en genoten van iedere dag. En nu ben je weer thuis. Hopelijk heb je een goede reis gehad en een leuke thuiskomst. Ik hoop je binnenkort weer 'ns te zien.

    Liefs, Reggy.
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

siety

de wintermaanden vier ik in Australie en Indonesie. 2 maanden alleen back packen en daarna komt Ruud, Jasja en Tom :)

Actief sinds 17 Sept. 2006
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 39276

Voorgaande reizen:

03 December 2012 - 28 Februari 2013

Australie en Indonesie

17 Augustus 2009 - 03 Oktober 2009

Siety in Tanzania

30 Maart 2007 - 02 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: