Nijmegen - Bondi Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van siety gerrits - WaarBenJij.nu Nijmegen - Bondi Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van siety gerrits - WaarBenJij.nu

Nijmegen - Bondi Beach

Door: Siety

Blijf op de hoogte en volg siety

08 December 2012 | Australië, Sydney

Daar zit ik dan aan the other site of the world.

Na het gezellige afscheidsfeestje, nog een overnachting met Ruud in Katwijk, was het eindelijk zover; I’m off!
Na de nodige tranen op Schiphol tijdens het afscheid nemen, viel er wel een enorme last van mijn schouders toen ik door de douane ging: there’s no way back!
Op naar mijn avontuur, mijn reis, op naar Australië en Indonesië :)
Na een 1,5 uur vertraging op Schiphol, had ik in Indonesië ook nog even een probleem met het niet hebben van een visum. Oeps! Uiteindelijk om 20 uur Australische tijd geland en om 22 uur was ik in mijn hostel; NOAH’s backpackers.

Toen begon mijn tweede dag ( 5 dec. ) en hakte het er stevig in dat ik opeens aan de andere kant van de wereld stond in mijn uppie. Aangezien ik niet gewend was om alleen te reizen, was het in het begin nogal wennen. Vooral het niet kunnen delen vond ik lastig en vaak ook echt niet leuk. Mijn gevoel en gedachten waren in het begin dan ook echt een rollercoaster.

6 dec.
De beach tour gedaan van bondi beach naar Googee Beach. Mooi pad langs meerdere stranden; check foto’s.
Daarna weer richting de stad gegaan, Nicole ontmoet ( ze woont al 4 jaar hier in Sydney en ik ken haar via Femke) dat heeft me echt onwijs goed gedaan. Ze vertelde me erg veel over Australië. We hebben lekker gegeten en biertjes gedronken en het was echt heerlijk om een bekend gezicht om me heen te hebben :)

7 dec.
Mijn eerste excursie; op naar Blue Mountain. Onwijs mooie bergen, waar het uitzicht echt zo ontzettend mooi is. Tijdens die trip ook 2 Nederlanders ontmoet waarmee het erg goed klikte. Opeens kreeg ik weer ook het fijne reis gevoel terug en kwam hetgeen wat ik om me heen zag ook weer binnen. Ik moet vaak tegen mezelf zeggen ; ik ben gewoon in Australië. Misschien ga ik het dan ook uiteindelijk geloven.

Tuurlijk wist ik ook wel dat het helemaal goed ging komen, maar in het begin was het toch wel echt wennen. Vooral het niet kunnen delen en alle beslissingen zelf moeten maken. Nu moet dat dan toch wel echt het ultieme reisgevoel zijn, ik vond het verdomd lastig. Keuzen maken, blijf ik nog een nachtje in dit hostel, welke excursie ga ik doen… luxe problemen ;)

Dus ik ben steeds meer aan het genieten :)

Tot snel! xx

  • 08 December 2012 - 09:04

    Femke:

    Heeeee dapper ding!
    Ik ben trots op je!!
    Geniet van het mooie Sydney en kus aan Nicole!
    Xx Fem

  • 08 December 2012 - 09:36

    Neef Arno:

    Hoi siety,
    Ik kan het me goed voorstellen dat het even duurt voordat je kunt genieten. Moet toch ff 'landen' bij je. Je foto's zijn prachtig. Lijkt me wonderlijk om kerst te vieren in de zomer.....

    Ik zal je volgen, ben benieuwd naar je ervaringen.

    Groet en knuffels van ons.

  • 08 December 2012 - 10:42

    Marie-José En Piet:

    Hoi Siety, Alleen ben je niet want in gedachten zijn er heel veel bij jou. Het is altijd even wennen als je in den vreemde bent, ook als je met z'n tweeën bent. Ga nou maar lekker genieten van al het moois in jouw omgeving en houd ons op de hoogte van alle belevenissen. Liefs.

  • 08 December 2012 - 13:26

    Florent:

    Alleen is maar alleen natuurlijk en de liefde voor Ruud nog zo vers. Toch denk ik dat je als je alleen bent je wel in het plaatselijke leven mòet gooien en daardoor misschien meer proeft daarvan. Desalniettemin superstoer van je dat je alleen bent gegaan. Blijf vooral doorgaan met je verhalen, ik doe mijn ogen dichten en bedenk er beeld bij.

  • 08 December 2012 - 18:02

    Nellie Demulder:

    Lieve Sietykind

    Fijn dat er weer berichten komen.
    Natuurlijk is het begin moeilijk. Zou vreemd zijn als dat niet zo was..
    Bovendien zat je natuurlijk ook nog met een stevige jetlag.
    Maar het komt goed hoor Siety
    Gewoon je vleugels uit blijven slaan dan komt het genieten vanzelf.

    Hier is een paar dagen na je vertrek de eerste sneeuw gevallen.
    Wonderlijk mooi altijd weer.
    Gaan morgen samen met Jos en Jacqueline een mooie winterwandeling maken.
    tot zover even
    Ga skype installeren en een lekkere wintersoep maken!!
    (Groetje nog van de toverbaltheatercrew)
    knuf Moeke







  • 09 December 2012 - 09:07

    Beer:

    Hey kleine pop,
    Zonnetje op je bolletje en af en toe jezelf knijpen dat het allemaal echt gebeurd!! Hihi, lekker chillen mop!!
    Xxxxx

  • 09 December 2012 - 15:01

    Marjolijn:

    Ik vind t super stoer hoor siet!! Doe het je niet na:) dikke kus

  • 09 December 2012 - 20:35

    Suzanne:

    He lieve schat
    Ik vind het zo knap van je!
    En snap helemaal dat als je alleen bent dat het moeilijk is!
    Maar jij kunt dit gewoon!
    Lekker genieten meis
    Super foto's
    dikke kus

  • 09 December 2012 - 21:55

    Kris:

    Hi schat,

    Heerlijke stad he; Sydney!
    Wij hebben daar genoten van het park aan het water... De bijzondere vogels, de vliegende honden, al het groen. Mooi!

    Ga zeker even ergens naar een paardenren-kroeg; leuk om mee te maken!

    Kus kris

  • 10 December 2012 - 14:49

    Lenneke:

    Jha je had ook helemaal niet alleen moeten gaan! Ik had gewoon mee gemoeten... :-D
    Nou gun jezelf ook de tijd om te wennen hoor en geniet van alle contacten die je opdoet! Is toch wel erg gezellig lijkt me!! En toch lijkt t me ook prima dat je niet alles in overleg moet doen.. En wil je dat wel de hulplijnen blijven geopend hoor!! Haha zaterdag was t echt prachtig winterweer maar gister alleen regen en vandaag is er alweer geen sneeuw meer te bekennen.. Dus tja ned blijft ook maar gewoon hetzelfde... Geniet, knijp jezelf maar zo af en toe of sla jezelf ff tegen je wang als je je moet vermannen ;-) liefs xxxx van ons!

  • 11 December 2012 - 14:48

    Antoinet:

    Hey Siety,

    Leuk om je te volgen wat je doet....en fijn om te lezen dat je nu lekker steeds meer aan het genieten bent. Het is ook effe niet niks hé wat je aan het doen bent zonder je moppie Ruud, maar ook dat komt snel weer goed en dan kunnen jullie lekker samen nog genieten. Schrijf nog maar lekker veel op van wat je meemaakt dan zal ik hier wel jaloers gaan zitten wezen haha.

    Geniet er nog lekker van meis en tot over een hele lange tijd :-)

    Dikke kus van ons,
    Antoinet en Bart

  • 12 December 2012 - 16:43

    Jos Dorrestijn:

    Ha die siety!

    Wauw, je droom kom nu uit!! Je bent nu in Australie!! Ik zie dat je in Sydney, bondi beach bent geweest. Daar waren we ook geweest. Mooi omgeving!

    Nu zie ik dat je in Melbourne bent, inderdaad is daar erg prachtig culturele stad. Geniet ervan! Ik zal komende tijd je verslagen lezen :)

    lekker chillen! Jos


  • 14 December 2012 - 09:20

    Yvonne En Ilse:

    Hi meis,

    Lieve koude groetjes uit ons koude kikkerlandje!
    Genieten met volle teugen meis!
    Heel veel plezier nog! You rule the world!

    Liefs,
    Yvonne en Ilse
    (Kentalis)

Tags: #bondi beach

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

siety

de wintermaanden vier ik in Australie en Indonesie. 2 maanden alleen back packen en daarna komt Ruud, Jasja en Tom :)

Actief sinds 17 Sept. 2006
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 39271

Voorgaande reizen:

03 December 2012 - 28 Februari 2013

Australie en Indonesie

17 Augustus 2009 - 03 Oktober 2009

Siety in Tanzania

30 Maart 2007 - 02 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: