Magnetic Island- Noosa Beach - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van siety gerrits - WaarBenJij.nu Magnetic Island- Noosa Beach - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van siety gerrits - WaarBenJij.nu

Magnetic Island- Noosa Beach

Door: siety

Blijf op de hoogte en volg siety

02 Januari 2013 | Australië, Noosa Heads

Hallo allemaal,

Nog maar 5 dagen in Australië, nog maar 2 plekken om te bewonderen, nog maar 5 dagen voordat ik naar Indonesië ga en word ondergedompeld in een compleet andere wereld, nog maar 2 andere hostels te gaan en Janneke die ik hier ga zien.

Nog maar.... terwijl ik al zoveel gezien en gedaan heb hier in Australië.

Elke keer als ik weer een verhaaltje naar huis wil typen ben ik opeens inspiratieloos en vraag ik me altijd af wat ik allemaal gedaan heb in een week tijd. Dan heb ik ook nog de tijdsdruk die als een hond achter me staat. Internet is helaas in Australië niet goedkoop, wacht in Australië is niks goedkoop. Dus hier zit ik weer…..

Mijn laatste verhaaltje is geëindigd rondom kerst.
24 december alweer, kerst heb ik gevierd met 4 verschillende nationaliteiten, in een hostel, met geweldig uitzicht en 30 graden. Kerstgevoel kreeg ik er niet van, maar misschien was dit maar beter tegen het gemis naar huis. Mensen hier vieren alleen eerste kerstdag, 2de kerstdag noemen ze ‘boxing day’ en dit staat vooral in het teken van kleren kopen met korting, bij mij stond het vooral in het teken van ‘in de bus zitten’.
Ik noem het ‘hardcore Australia’ een rit van 22 uur. Ik kwam dan ook redelijk geradbraakt aan in Noosa Beach en mezelf voorgenomen dat ik de komende 2 dagen helemaal niks ga doen! Redelijk last heb ik wel gehad van dat voornemen, maar het is me zo goed als gelukt. Ik ben er wel wederom achter gekomen dat ik een ‘te’ actief mens ben, maar als ik echt moet kan ik ook relaxen.. eventjes dan...
Op 29 december moest ik naar het hostel Nomads, voor een korte briefing over de trip naar Fraser Island. De meeste van jullie hebben het wel gezien op facebook dat het daar echt super mooi was. En 30 december was het dan zover, met alleen een klein rugzakje zat ik ’s ochtends om 10 voor 6 in de bus, op naar Nomads waar we vanuit zouden vertrekken. Na een goede cappuccino konden we dan ook om half 8 vertrekken met 2 4WD auto’s, 18 mensen en de gids. Rond 12 uur kwamen we eindelijk aan op het eiland. Het eiland is zo bijzonder, omdat het het grootste zand eiland is van de wereld, hier kan je alleen langs het strand rijden, om bij de accommodatie te komen. Na vele mooie plekken gezien te hebben, kwamen we in het donker aan bij onze accommodatie voor die nacht : Base camp. Na de bbq en de wijn zijn we nog opzoek gegaan naar de sterren en de maan. Om vervolgens om 23 uur in bed te kruipen. Op deze trip heb ik ook Sive leren kennen uit Canada. Een wederzijdse klik en uren praten verder. De 2de dag van deze trip zijn we naar Lake Mackensie geweest, 1 van de mooiste meren in de wereld met zilverzand eromheen en fel blauw en helder water. Check de foto’s.

Gister afscheid genomen van Sive en het gaat goed met me! Alleen reizen bevalt me dan ook steeds beter, althans , ik vind het oprecht soms ff fijn om helemaal alleen te zijn, geen rekening te houden met andere mensen en compleet mijn eigen plan te trekken. Vaak worden mijn dagen alleen afgewisseld met dagen vol andere mensen of dagen die ik alleen invul met nog een ander persoon, zoals Sive, ik de meest geweldige gesprekken heb en het bijzonder vind dat ik deze mensen op mijn reis mag ontmoeten. Ook het hebben van gesprekken die ik niet zo snel zal hebben als ik in Nederland ben met iemand, heeft er alles mee te maken dat ik mensen hier snel in vertrouwen neem terwijl mensen me hier totaal niet kennen. Ook leer ik weer wat ik echt leuk vind om te doen en stil kan staan bij alle gebeurtenissen die afgelopen jaar zijn geweest , reizen laat me nadenken over mijn leven en wat ik nog allemaal wil doen. Motdikkeme, dat ik daarvoor helemaal naar Australië moet gaan ...

Nu is het al alweer 2 januari. Heb ik oud op nieuw gevierd met mensen van Fraser Island trip met 27 graden en geen vuurwerk. Ben ik inmiddels verhuisd naar een andere kamer in het hostel, heb ik vandaag een wandeling gemaakt door het National Parc in Noosa en een beest tegen gekomen die ik liever niet tegen had willen komen, op straat gevallen en gister in de zee een koprol gemaakt, wat niet de bedoeling was..... Ik denk dat ik deze avond helemaal niks ga doen, morgen rustig de bus instap en me laat brengen naar Byron Bay. Mijn laatste plek die ik nog wil zien en natuurlijk mijn nicht die er nu woont. Hier hoor ik alleen maar geweldige verhalen over Byron, dus kan niet wachten. Janneke, ik kom eraan...

x


  • 02 Januari 2013 - 09:25

    Ferry:

    Siety,

    Mooi verhaal! Hoop dat je een geweldig nieuwjaar tegemoet gaat en nog even geniet van al het mooie in Australië!
    Knap dat je alles een plekje aan het geven bent! Daarvoor is het inderdaad goed om af en toe stil te staan, maar blijf vooral lekker druk :-)
    Veel plezier in Indonesië! Geniet nog maar even van het rustige verkeer ;-)
    Kus

  • 02 Januari 2013 - 12:11

    Anke S:

    Wat een fijn verhaal weer. En heerlijk om op deze manier tot jezelf te komen? Dat vind ik juist het mooie aan reizen. Je komt er echt wel rijker van terug :).
    Dikke zoenen

  • 02 Januari 2013 - 12:59

    Lisanne:

    Mooi verhaal en prachtige foto's Siety!! Geniet ervan!! :-D

  • 02 Januari 2013 - 13:14

    Niek:

    Vind ik leuk

  • 02 Januari 2013 - 13:18

    Toos Coenen:

    Hallo Siety!
    Wat een heerlijk verhaal!!! En wat `n mooie foto`s !!!!Het komt me allemaal nog zo bekend voor.
    Help!!!!! ik wil terug in de tijd...en ook weer naar Janneke.....
    Geef ze een dikke, dikke knuffel van mij en Geert.
    Siety...geniet met volle teugen van je avontuur!!!!

  • 02 Januari 2013 - 18:43

    Suus:

    He lieve schat
    Ik vind dat je een echt leuke verhalen schrijft mop!
    Wat gek om met de feestdagen en oud en nieuw in een ander land te vieren en met zon!
    Stuur maar een beetje hier heen!
    Meis heel veel plezier
    dikke knuffel xx

  • 02 Januari 2013 - 20:54

    Neef Arno:

    Leuk te lezen dat het goed gaat en geniet, op meerdere vlakken.
    Have fun and be safe!!!!

  • 04 Januari 2013 - 12:35

    Kris:

    In de bibliotheken in Australie kun je gratis op internet! :) ja, dat duurt altijd wel eventjes, maar het is wel gratis.... Verder goed te lezen dat t goed met je gaat moppie!! Zoen!

  • 04 Januari 2013 - 17:50

    Moeke:

    Lieve Sietykind

    Fijn te lezen dat het goed met je gaat en dat je steeds meer geniet van je reis
    Super!!

    Hier ook alles oke
    De feestdagen waren druk maar erg gezellig!!
    Gisteren Jasja en Tom naar Schiphol gebracht. Ze zijn inmiddels veilig geland in Bangkok.
    De vakantie is weer voorbij en voor mij begint de week met een galerieritje naar Dusseldorf
    Daarna weer rustig het atelier in en af en toe "de kindjes". Heerlijk!!
    De badkamer is bijna klaar (supermooi!!!) dus we hoeven Lenneke straks niet meer lastig te vallen.
    Verder is het hier somber regenweer dus blijf nog maar lekker even daar!!!
    Lieve kind, geniet nog van de laatste dagen in het mooie Australie bij Janneke in Byron Bay en in Sydney.
    Daarna een veilige vlucht naar Yakarta!!!
    Hoop dat je het daar ook zo naar de zin gaat krijgen.

    tot zover weer even

    Dikke knuffel Moeke en (kerel)

  • 04 Januari 2013 - 18:00

    Moeke:

    Was ik even vergeten: Je kaart is op oudejaarsdag aangekomen (Hij is dus 2 weken onderweg geweest!!)

    Mooie kaart!!
    Was een leuke onverwachte verrassing tussen alle andere kerstkaarten

    Knuf Moeke





  • 21 Januari 2013 - 11:46

    Yvonne Janssen H.H.D DOC:

    He Meid
    Vanaf hier uit ons kikkerlandje de hartelijke groetjes.
    Ik heb gezien het gaat top daar.
    Wat een foto"'s Tjonge tjonge
    Zijn wij een beetje jaloers ,Natuurlijk niet .Ha Ha
    Nou op naar t volgende avontuur !
    Ik mis je wel hoor .onze babbeltje
    Nou ga genieten we spreken elkaar nog .
    Een knuffel
    Yvon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

siety

de wintermaanden vier ik in Australie en Indonesie. 2 maanden alleen back packen en daarna komt Ruud, Jasja en Tom :)

Actief sinds 17 Sept. 2006
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 39263

Voorgaande reizen:

03 December 2012 - 28 Februari 2013

Australie en Indonesie

17 Augustus 2009 - 03 Oktober 2009

Siety in Tanzania

30 Maart 2007 - 02 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: