Sydney - Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van siety gerrits - WaarBenJij.nu Sydney - Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van siety gerrits - WaarBenJij.nu

Sydney - Melbourne

Door: Siety

Blijf op de hoogte en volg siety

14 December 2012 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal :)

Wat tof dat er zoveel fijne en positieve reacties van de andere kant van de wereld op mijn verhaal afkwamen. Was erg fijn :)

Ik ben nu nog in Melbourne, ik blijf hier nog 3 dagen en dan vertrek ik richting...? Ik weet het nog echt niet.

Mijn reizen is... het ontmoeten van nieuwe mensen, bijzondere plekken en het niet weten waar je over een paar dagen bent.

Redelijk relaxt, totdat ik bedacht dat ik toch echt wat moet gaan boeken voor oud op nieuw en kerstdag.. oeps! Morgen ga ik dit dan ook even regelen bij een travel agent. Mijn laatste dagen in Sydney zijn iig al geboekt.
en in die 2,5 weken tussentijd wil ik langs de oostkust. Duiken, surfen, hangen, beetje lezen, bruin worden en me voorbereiden op Indonesië :))

Terug naar 8 dec.
We zijn met een groep Hollanders naar Manly beach geweest, niks gedaan, alleen gelegen en mijn witte huid maar eens laten verbranden, want wat gaat het hier snel! Dunne ozonlaag en een factor van minimaal 30. Manly beach is vanaf Sydney harbour te bereiken en hier zijn wederom veel surfers.

9 dec.
uitgecheckt bij het hostel waar ik 1 nachtje verbleef; casa accomodation central. Daarna beetje gehangen en afscheid genomen van de andere ' Dutchies' .
Om 19 uur vertrok mijn nachtbus naar Melbourne.

10 dec.
Ik leer het al steeds meer, minder plannen, meer vragen en me niet zo druk maken, het komt uiteindelijk allemaal goed; NO WORRIES.
Helaas bracht deze modus me tot het einde van de tramlijn, in een wijk waardoor ik nog zeker 30 min. met een volle backpack in de brandende zon moest lopen.. slik!
Uiteindelijk kwam ik bij Habitat terecht. Super relaxt hostel, een kamer met tv, gratis WIFI ( helaas doet whatsapp het hier niet :( ) ontbijt, filmpjes kijken, hangbanken, travel agent in huis, veel te doen :) Dat is toch het leven!!??
Na gewacht te hebben tot mijn kamer klaar was, ontmoette ik Marianne. Ook Nederlands en we zaten in dezelfde tour de volgende dag naar Great ocean road. Gezellig!
Die avond hebben we samen een georganiseerde tour gedaan door st. Kilda (de wijk waar het hostel is gevestigd)
Het fijne van deze tours is dat je op een leuke manier een deel van de stad ziet en dat je mensen uit je eigen hostel leert kennen.

11 dec.
De dag van great ocean road. Koala's in overvloed, rosten, strand, leuke gids, gezellige mensen, grappige Marianne, rood van de zon, landschap wat om de 15 min. compleet kan veranderen. Kortom een fijne en mooie dag, met veel indrukken...

12 dec.
Vandaag naar een ander strand gelopen met allemaal gekleurde huisjes. Deze huisjes kosten zo'n 100.000 dollar, maar ze zijn wel erg mooi.
's avonds zijn we naar de night market geweest. Heerlijke markt om doorheen te lopen, lekker warm weer, eten, drinken, live-bandjes.

13 dec.
Huplakee, nog een tour :) Dit keer naar de pinguïns, naar een wijnproeverij, chocolade fabriek en koala reservaat.
Vooral de wijnproeverij en de pinguïns maakte indruk ;)
Heerlijke wijnen uit Australië, die grappig genoeg een stuk duurder hier zijn dan in Nederland.
En 's avonds was er de loop van de kleinste pinguïns op deze wereld. Zo'n 300 pinguïns kwamen uit het water, opzoek naar hun pasgeboren kind die ze eten moesten geven. Geweldig tafereel om te zien. Pinguïns durven namelijk echt niks en gingen pas het strand over zodra er een groep uit de zee kwam. Als er maar iets kleins gebeurde, dan hupste ze weer z'n allen de zee in. Hilarisch!

Vandaag van Marianne afscheid genomen en maandag ga ik zelf ook weer door. Morgen de stad in en maar de rest van mijn reis boeken. Dit gaat wel goed komen :)

Dus, nu ben ik weer alleen in het hostel, weet ik niet welke mensen ik tegen ga komen en leef ik steeds meer van dag tot dag. Of me dit bevalt? Groot gedeelte van de tijd wel, maar ik ben hier pas 1,5 weken, dus ik geef mezelf nog even de tijd :)

tot snel!

xx

  • 14 December 2012 - 10:15

    Suzanne:

    He lieve schat
    Wat knap zeg poeh poeh.
    Heel goed dat je lekker geniet en idd heerlijk relaxen en leuke dingen doen!
    Zo leer je iig wel een hoop mensen kennen.
    Meis geniet van je reis en pas goed op jezelf mop!
    dikke knuffel xx

  • 14 December 2012 - 10:27

    Twan:

    Siet,

    Heerlijk om je verhaaltjes te lezen. Zo herkenbaar dat jij dit bent, maar ook erg herkenbaar in mijn reiservaringen. Je eerste indrukken zijn gemaakt en er zullen er nog vele volgen...
    Heb er geen twijfel over dat je nog een hele mooie reis gaat maken en denk eraan:

    "Leren doe je door te reizen en reizen leer je door het te ervaren"

    Greetzzz,
    Twan

  • 14 December 2012 - 11:14

    Antoinet:

    Ha Siety,

    Nou het gaat je allemaal goed af zo te lezen, heerlijk wat je allemaal aan het doen bent zeg. Leuk dat je zoveel verslag uitbrengt kan ik lekker meegenieten.
    Geniet er nog lekker van en ik zal Ruud vanavond een goede maaltijd voorschotelen haha

    xx van ons

  • 14 December 2012 - 12:31

    Kitty:

    Siet!!!

    Wat ga je snel!! Al veel gedaan in 1,5 weken!! Maak maar veel foto's en geniet van je momenten, want anders ben je zo vergeten dat je fantastische dingen meemaakt!! Uiteindelijk leert je 't vanzelf om toe te geven aan de vrijheid die je hebt, straks wil je niet meer anders ;)

    Dikke kussen!!

  • 14 December 2012 - 13:53

    Martine:

    Hey Siety,

    Heerlijk om te lezen en weer even weg te dromen naar het oh zo mooie en warme Melbourne, waarvoor dank :-)
    Ga lekker genieten en dat loslaten gaat je heus wel lukken, maar de uitdaging is het volhouden in NDL :-(

    have fun meis xxx


  • 14 December 2012 - 14:02

    Anke B:

    Hee Siet,
    Wat heerlijk om te lezen dit! En kan me heel goed voorstellen dat het wennen is, maar als iemand het leuk kan maken, dan ben jij het wel. Waar je ook bent.
    Geniet ervan, dikke kus!

  • 14 December 2012 - 19:21

    Beer:

    Hi mop,

    Wat leuk om je verhaaltjes te lezen. Ik krijg weer allemaal flashbacks

  • 14 December 2012 - 19:30

    Marieke:

    Hee lieve reiziger!

    Wat klinkt het heerlijk en tegelijkertijd ook echt heel spannend!
    Super knap dat je dit allemaal onderneemt..
    Stiekem wordt ik wel reuze jaloers als ik lees wat jij allemaal ziet en doet, terwijl ik hard bezig ben de kerstvakantie te halen. Maar dan denk ik ook: je hebt het dubbel en dwars verdiend! :)

    GENIET, ENJOY!

    Liefs

  • 14 December 2012 - 20:31

    Marjolijn:

    Wauw wat heb je al veel meegemaakt siet!! Super om je verhalen te lezen:) geniet er lekker van kusss

  • 15 December 2012 - 12:44

    Ger En Christien:

    Hoi Siety,
    Hebben je niet meer gezien voor je grote reis, maar wel al je verhalen gelezen. Spannend zeg zo alleen, maar juist daardoor zoveel boeiender.
    We zullen je missen met kersemis, en jij mist Ger's prachtige kerstverhaal. Maar daarvoor in de plaats maak jij de mooiste dingen mee.
    Daarom heel erg veel plezier op deze prachtige reis, hopelijk wordt het alles en misschien nog meer dan je ervan verwacht hebt.
    XXXX van je liefste peetoom/-tante

  • 15 December 2012 - 14:42

    Anke S:

    Wat heb je al veel mensen ontmoet en veel gezien. Heerlijk! En wat mooi te lezen hoe je je voelt. Carpe Diem! Wat mooi dat je daar van leert genieten. In NL is dat bijna niet mogelijk dus probeer dat daar maar mooi te doen. Dikke zoen

  • 15 December 2012 - 20:44

    Naomi:

    Hey Siet,
    Heerlijk die verhalen van jou!! Wat ben jij aan t genieten daar!
    Fijne kerst en een geweldig uiteinde gewenst!
    Xxx

  • 16 December 2012 - 23:05

    Moeke:

    Lieve Sietykind

    Hoop dat je weer veilig geland bent en dat het niet te heet is daar in de jungle.
    Heb de plaats proberen op te zoeken maar is onvindbaar
    (of de spelling niet goed?)
    Ben benieuwd naar je nieuwe oerwoudverhalen.

    Hier ondertussen alles in Kerstsfeer
    Met Tigo naar Dickens geweest en de eerste oliebollen geproefd
    Lekker, maar gaat toch niets boven eigen oliebollen volgens oma,s recept
    Ons hoogtepunt afgelopen week een lezing over Bach met aansluitend een docufilm in zwart/wit over zijn leven waar ik heb zitten "knikkebollen" ...
    Papa moest mij steeds wakker stoten (bang dat ik in het gangpad zou vallen)!!
    Jaja heel genant
    Het aansluitend kaasbuffet met glas wijn maakte me weer helemaal "wakker".
    tot zover weer even
    Geniet van je volgende traject

    dikke kus Moeke







Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

siety

de wintermaanden vier ik in Australie en Indonesie. 2 maanden alleen back packen en daarna komt Ruud, Jasja en Tom :)

Actief sinds 17 Sept. 2006
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 39267

Voorgaande reizen:

03 December 2012 - 28 Februari 2013

Australie en Indonesie

17 Augustus 2009 - 03 Oktober 2009

Siety in Tanzania

30 Maart 2007 - 02 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: