Melbourne - Cairns - Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van siety gerrits - WaarBenJij.nu Melbourne - Cairns - Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van siety gerrits - WaarBenJij.nu

Melbourne - Cairns - Magnetic Island

Door: siety

Blijf op de hoogte en volg siety

23 December 2012 | Australië, Magnetic Island

Hallo allemaal,

Daar zit ik dan, omringd door palmbomen, zee, strand, bergen, rotsen, een betere kerstlocatie is er niet… helaas regent het wel hier, bijna de hele dag…

Mijn laatste dagen in Melbourne waren leuk! Na het afscheid nemen van Marianne ontmoette ik Myrthe. We zijn die zaterdag uit eten geweest en de zondag heb ik nog ff door de stad gelopen.
Mooi Melbourne, Chinatown, strand, fijne mensen, geweldige night market, creatief!

15 dec.
Ik heb mijn reis geboekt! Van Cairns, Noosabeach, Byron bay, Magnetic Island en Fraser Island. Dit heeft me in totaal zo'n 3,5 uur bij een travel agent gekost, wat een keuze hier in dit te grote land! mijn reis begint vanaf 17 dec.
Daarna 's avonds met Myrthe uit eten geweest en drankjes gedaan. Leuk om dit te doen in Melbourne, alle meiden pakken echt uit met de leukste jurkjes...

16 dec.
Door Melbourne heen gelopen, mijn laatste dag. Mooie stad, geweldige gebouwen, mooie architectuur, creatief. Ik vind Melbourne dan ook relaxter dan Sydney.

17 dec.
Aangezien ik in het begin van mijn reis geen visum had voor Australië en in Kuala Lumpur problemen mee kreeg, vond ik het best ff spannend om te gaan vliegen naar Cairns. Maar ; no worries, zoals ze dat hier zeggen. Binnen 3 uur en een uur tijdsverschil. ( in Cairns doen ze niet aan winter/zomertijd) stond ik in het noorden van Australië :)
Op naar hostel; Calypso waar ik 4 nachten zou verblijven. Een tropisch hostel, met zwembad.
Zoals elke eerste dag in een ander hostel moest ik wederom erg wennen. Net afscheid moeten nemen van een fijne plek, met mensen die ik daar heb leren kennen. Op zo’n eerste dag moet ik wederom nieuwe mensen leren kennen en soms heb ik daar dan ook echt geen zin in…Deze dagen mogen best geschrapt worden uit mijn reis…

18 dec.
Cape tribulation. Wederom een trip… Voor het eerst een krokodil gezien in zijn natuurlijke omgeving. Geweldige junlge trip gehad. Verder was ik wel een beetje trip moe en vond ik dit zeker niet mijn beste tour die ik heb gehad in Australië.

19 dec.
Toen kwam Janay, Canadees, gezellig, leuk en het klikte tussen ons. Dus vanaf toen onafscheidelijk en veel samen gedaan. Ook voor de dag erna een trip geboekt naar Great Barrier reef. Als we in de ‘buurt’ zijn, moeten we dit wel gezien hebben  die dag nog naar het zwembad geweest in Cairns. Ze hebben hier namelijk veel last van stingfish en kunnen daardoor niet in de zee zwemmen. ( althans, niet zonder pak aan)

20 dec.
Hardgelopen, gezond, gelezen, gegeten, niks gedaan….

21 dec.
Great Barrier reef! Wauw! Super mooie gekleurde vissen gezien en hele aparte. Ik vond het een mix van Tanzania en Thailand. Je kan echter wel al zien dat het koraal hier aan het afsterven is. De kleuren zijn namelijk minder intens en blijkbaar was er voorheen veel meer gekleurd koraal. Maar dat is ook niet raar als je ziet hoeveel boten er per dag naar Great Barrier reef varen. Ze verwachten dat het over 30 jaar niet meer bestaat als ze er nu niks meer aan doen.

22 dec.
Ik moet weer verder, op naar Magnetic Island met Greyhound. Een bus maatschappij die door de oost kust van Australië rijdt en waar je bij veel plaatsen eruit kan, wanneer je dat wil. Een hop on, hop off bus. Zwaar populair bij backpackers. Voor 350 dollar kun je van het noorden naar het zuiden.
Na 9 uur aangekomen in BASE, hostel op Magnetic Island. Aan de zee, super uitzicht op Australië. Een klein eiland met 2100 mensen die hier wonen. Verder veel resorts.
Eerste dag alles uitgepakt en geordend.. that’s me! En wederom moeten wennen. Optijd naar bed gegaan en de volgende dag kwam Inge.
Grietje uit Nederland die ik ook al had ontmoet op de trip van Great Barrier reef, maar geen woord mee had gewisseld en nu is het opeens mijn roommate, gezellig!

Samen met een fransman en een Deen, rondgelopen over een gedeelte van het eiland en bedacht dat we kadootjes gaan doen met kerst. We gaan kerstavond en eerste kerstdag vieren.
Dat begint dus vandaag, we hebben lootjes getrokken en voor ieder een kadootje van 5 dollar moeten kopen, daarna op naar de supermarkt om eten te kopen , ieder moet een gang doen… ow nee! Gelukkig ben ik verantwoordelijk voor het brood en de wijn dat komt dus goed …

Dat was mijn verhaaltje weer.
Fijne kerst allemaal, geniet ervan!

Liefs Siety

  • 24 December 2012 - 00:06

    Marjolijn:

    Lieve siet wat heb je weer veel gedaan he!! Leuk om te lezen:) ik wil je een hele fijne kerst wensen daar, blij dat je het met fijne mensen om je heen viert!! Dikke knuf

  • 24 December 2012 - 09:54

    Martine:

    Lieve siet hele fijne kerstdagen! En have fun en geniet!! X

  • 24 December 2012 - 10:06

    Beer:

    Hi lief,

    Wat klinkt het allemaal mooooi!!!! Grappig dat je op magnetic island zit, in 1 van die mooie resorts zijn Tine en ik housekeepers geweest, haha
    Liefje, hele fijne kerstdagen

  • 24 December 2012 - 11:02

    Lise:

    Siety, hele fijne kerst!

    Wat klinken je avonturen leuk! Heel herkenbaar dat de eerste dag ergens aankomen wat moeilijk is. Maar volgens mij doe je het top!

    Liefs xx

  • 25 December 2012 - 12:31

    Suzanne:

    He Mop
    Wat zie je een hoop mooie dingen!
    Snap dat het opnieuw beginnen iedere keer moeilijk is,moet er niet aan denken!
    Maar mop jij kunt dit!
    Hele fijne dagen,lekker genieten
    dikke knuffel xx

  • 25 December 2012 - 17:44

    Maria Dinghs:

    Hoi Siety,
    Een heel fijne kerst vanuit een vies nat Nederland. Het is hier gewoon pokkenweer. Hopelijk verandert dat snel.
    Nog een heel fijne reis.

Tags: #kerst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

siety

de wintermaanden vier ik in Australie en Indonesie. 2 maanden alleen back packen en daarna komt Ruud, Jasja en Tom :)

Actief sinds 17 Sept. 2006
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 39250

Voorgaande reizen:

03 December 2012 - 28 Februari 2013

Australie en Indonesie

17 Augustus 2009 - 03 Oktober 2009

Siety in Tanzania

30 Maart 2007 - 02 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: