Patong, Krabi, Ko Phi Phi, Singburi - Reisverslag uit Phuket, Thailand van siety gerrits - WaarBenJij.nu Patong, Krabi, Ko Phi Phi, Singburi - Reisverslag uit Phuket, Thailand van siety gerrits - WaarBenJij.nu

Patong, Krabi, Ko Phi Phi, Singburi

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg siety

15 Mei 2007 | Thailand, Phuket

Zoals je al aan mijn titel kan zien, ben ik in de afgelopen week het zuiden rondgereisd en natuurlijk weer een ervaring rijker.

Ten eerste even mijn excuses voor mijn schrijfgedrag, haha, ik heb gewoon weinig tijd om alles rustig na te lezen. Vandaar :?

Ten tweede, hier natuurlijk weer mijn week;

Woensdag 9 Mei

Een excursie gemaakt met 30 andere "oudere" mensen :p en wat hebben we gelachen :)
Eerst zijn we naar het Hong Island geweest( ook wel bekent van ' wie is de mol' ) dit was echt ongelooflijk mooi!
Met de kano zijn we door een vleermuizen grot gevaren en kwamen we uit op een binnenplaats. Doordat er alleen maar toeristen in kano's zaten was het dus een erg komisch gezicht om iedereen op die binnenplaats te zien varen.
Daarna naar Panak Island, weer een grote grot incl. binnenplaats en als laatste het James Bond Island.
's Avonds hebben we nog wat gedronken met de meiden en daarna heerlijk gaan slapen. :)

Donderdag 10 Mei

Vandaag zijn Wieteke en ik het duurste hotel op Patong binnen gelopen en hebben we op de 24ste verdieping even wat gedronken, wat een uitzicht! En wat moest Siety hier aan wennen, na een half uur zat ik pas stil op mijn stoel. ( hoogtevrees :( )
Daarna hebben we met z'n 2-en fruit op de markt gekocht en een heerlijke fruitsalade gemaakt, die uiteindelijk door de mieren werd opgegeten :?
's Avonds heerlijk uit geweest met Wieteke en Lis, ongelooflijke schik gehad en veel teveel gedronken. :?

Vrijdag 11 Mei

Vandaag zijn we met z'n 5-en naar Krabi gereisd, verder weinig meegemaakt.

Zaterdag 12 Mei

Vandaag een strandwandeling gemaakt over het strand van Au Nong, aan het einde van het strand kwamen we allemaal apen tegen, dat was echt heel erg schattig en bijzonder dat ze hier gewoon over het strand lopen :)

Zondag 13 Mei

Ja ja, eindelijk gedoken op Ko Phi Phi en het was echt geweldig!! :)
De eerste duik heb ik 54 min. onder water gezeten en het ging echt heel erg goed. In het begin moest ik oefeningen doen met mijn ademautomaat. Dat vond ik doodeng onder water, omdat ik mijn ademautomaat gewoon onder water uit mijn mond moest halen en er weer rustig in moest doen. Ik dacht; dat ga ik niet redden :?
Wonder boven wonder heb ik alle 4 oefeningen met een 10 afgerond en ben dus geslaagd... nu mijn brevet nog :?
Daarna ging ik samen met mijn duikinstructeur verder onder water( tot 12 meter) en heb ik de mooiste vissen en koraal gezien! Wauw, elke vis vond ik bijzonder..

De tweede duik heb ik samen met Reggy gemaakt en heb zo gelachen( jaja, ook onder water :p )
Samen hebben we een koprol gemaakt en een kusje aan elkaar gegeven en het staat allemaal op dvd. Deze hebben we natuurlijk gekocht. Dus voor de liefhebbers: deze kunnen jullie kijken als ik weer terug ben! :)
De tweede duik duurde ook 1 uur en op het einde hebben we ook een schildpad gezien :) ( mijn 2de al met duiken 8) )

Maandag 14 Mei

's Ochtends om 10 uur hebben we de boot naar het strand Rai Ley gepakt. Dit is een mooi strand :) incl. de kwallen( he Wieteke :( )
De zee is ongelooflijk blauw en het strand reflecterend wit :)
Om 2 uur kwamen we weer aan bij ons hostel, snel gedoucht, achter internet gezeten, last gehad van de buik en de taxi ingesprongen, omdat onze bus naar Bangkok om 4 uur zou vertrekken.
Onze pick-up was veel te laat, maar gelukkig zitten we in Thailand en vertrok de bus naar Bangkok pas om half 5. Pffff...
Weer 14 uur in de bus gezeten. :?

Dinsdag 15 Mei

En om 7 uur 's ochtends kwamen we aan in Bangkok. Hier hebben we afscheid genomen van 3 geweldige meiden :(
en zijn Reggy en ik met de taxi naar het noordelijke busstation gereden om daar de bus naar Sing Buri te pakken. Deze reis hebben we 7 weken geleden ook gemaakt en na heel veel reiservaring zaten we nu een stuk relaxter in de bus opweg naar het beginpunt; SingBuri :)
Hier kreeg ik het lieve kaartje van Suus. Echt onwijs lief van je.

Het vrijwliigerswerk;
Morgen beginnen we op een english camp van de school Chumchonwatpraprang( leuk lingo woord) hier geven we engelse les.. Leuk, leuk!
Volgende week gaan we werken met weeskinderen.
Weetje; de kinderen hier zijn niet wees, hun ouders wonen gewoon in het noorden van het land, maar hebben daar geen goed onderwijs, dus sturen ze hun kinderen naar een weeshuis.
In de grote vakantie( van Maart t/m Mei) gaan ze weer naar hun ouders :)


Tot snel, dikke kus van mij

  • 15 Mei 2007 - 09:59

    Koen:

    Het ziet er allemaal weer evenprachtig uit!!
    Veel plezier maar weer!

    Gr. Koen

  • 15 Mei 2007 - 11:14

    Marlies:

    Jeetje, wat maak jij daar veel mee!! Ben verder helemaaaaal niet jaloers hoor haha. Geniet dr nog even van!

    Groetjes van al je KV collega´s!

  • 15 Mei 2007 - 12:05

    Je Allerliefste Zusj:

    hola siety,
    ¿qué tal? zo te horen gaat het allemaal goed daar..en als we terug zijn ga ik wel een potje thais/spaans lingo spelen met jou goed?
    verder hier alles prima..ga nu ff pauze houden dag chica! besito!! (K)

  • 15 Mei 2007 - 12:27

    Bubske:

    super pics's wederom,..het is maar goed dat je geen wereldreis aan het maken bent, anders werden we bedolven onder de pic's.....

    xxx bobo

  • 15 Mei 2007 - 14:56

    Denise:

    Ha meis,

    Wat ziet het er allemaal weer goed uit. En heel cool dat het duiken zo goed ging. Als je terug bent dan mag je me tips geven dan ga ik mn best doen op Fuerteventura. Heel veel plezier en succes gewenst bij het vrijwilligerswerk.

    Kus van je eerste duikmaatje

  • 15 Mei 2007 - 15:40

    Tantegertje:

    He die Siety.(:s)?
    Erg leuk om op deze manier een beetje met je mee te reizen,en ik ben niet de enige heb ik gemerkt.Als ik al je mailtjes lees en foto's zie kun je niet anders dan constateren dat je een geweldige tijd hebt daar.Heerlijk.Je krijgt wat je verdient zeggen ze. DUSSSSSSSSSSSSSS.Genieten maarrrrr.Ik ben nu zelf ook aan het pakken voor mijn reisje naar de States.Heb er erg veel zin in.We zitten daar erg veel in de natuur,weinig internet en ga de verhalen en foto's maar bewaren voor als we weer thuis zijn.Beetje napret is ook leuk toch!Nou Siety een fijne tijd nog daar en ik zie je weer als ik weer thuis ben.
    Even dit medium gebruiken om al jou lezers de groetjes te doen(mag wel he)zoals je zus Jasja daar in Spanje,Esta Bien?,je zus Len,mijn zus Nel en verder heb ik Marjoleine een keer voorbij zien komen.Dus bij deze allemaal de groetjes.
    Dikke kus;tante Gertje

  • 15 Mei 2007 - 17:07

    Marjoleine:

    Siety de zeemeermin...altijd al gedacht dat jij deze kwaliteit bezat, maar het werd nogmaals bevestigd door die mooie foto (moi in rai lei). Geweldig joh! En dan nog 54 min onderwater, je zou spontaan vinnen krijgen.

    Ook fijn om te weten dat je je mondverzorging prima bijhoudt (Y). Ben trots op je ;)

    Het vrijwilligerswerk klinkt deze keer erg leuk...dit gaat het vast helemaal worden! Ik zie je volgende verhaal al vol "spanning" tegemoet:)

    Veel plezier...

    Liefs

  • 15 Mei 2007 - 19:25

    Len:

    Ik denk ga je ff belle maarruh zie dat het nu 2.20 is bij jou dusssuuhh....

    morgen ga ik naar jasja! heb net een hele uitleg gehad dus da moet goed komen!!

    Veel plezier jij verder!! Ik heb een aantal mensen die op vakantie willen/of gaan in Thailand maar door verwezen naar jou site zodat ze vast een planning kunnen maken en kunnen kiezen wat ze allemaal willen doen aangezien die niet 3 maanden de tijd hebben maar vaak maar 2 of 3 weken....hahah

    daaaaaaag en Juli is prima denk ik..?? heb mijn rooster nog nie!!

    ps
    Hey tante Gert! groetjes terug en via deze weg veel plezier gewenst in de states of America :))!!

  • 15 Mei 2007 - 20:43

    Suus:

    He siet
    zo te horen hebben jullie onderling veel lol samen!Wat ben je lekker bruin!!
    Dus je hebt mijn kaart gehad was al benieuwd of tie aangekomen was!
    Hier alles goed!veel plezier nog!
    Dikke kus

  • 17 Mei 2007 - 23:18

    Bas:

    de smileys lijken me overwegend van positieve aard. De wereld nodigt je uit, blijf jij haar maar lekker ontdekken.

    x

  • 18 Mei 2007 - 10:06

    Moeke:

    Ha Kind

    Heb eigenlijk niet zoveel te melden want we hebben afgelopen week gemaild gebeld en geschreven.(Pakket komt binnen 10 dagen aan!!!)Je vindt het leuk om te horen wat wij hier allemaal doen dus nog gauw even in vogelvlucht onze laatste dagen:Naar Art Amsterdam geweest, 3 dagen op Huntenkunst gestaan met mijn werk (erg goed gegaan)woensdag met 12 andere viltsters gewerkt in mijn atelier.Mooie vilten schaal, veel nieuwe tips en een fles wijn aan over gehouden.Was een gezellige dag.Op Hemelvaartsdag de kunstroute in de Smakt gedaan.Kwamen Jan en Riek nog tegen. Even bij Vic wat gedronken in de tuin.Morgen de opening in Tiel van onze textiel tentoonstelling en in het weekend 2 keer concert met het koor in Druten.
    Hopelijk wordt het dan even iets rustiger.
    Len zit nu bij Jasja en papa is hout zagen bij Toon.De riolering is ontstopt (liep over)en het vijgenboompje schiet nog steeds niet uit.De lammetjes groeien als kool en de Marjoleine (Sgert) is niet de Marjoleine van Zger!
    Die heb ik nog niet voorbij zien komen op deze site (mailt misschien rechtstreeks naar Siety.Doen de meeste wel want deze site is toch meer voor de snelle korte reacties.Volgens mij heeft niet iedereen dat door.......
    Is ni eerrrig!!!
    Dag kind ga me verdiepen in de gebruiksaanwijzing van het nieuwe toestel.
    Dikke kus
    Koelie

  • 19 Mei 2007 - 08:47

    Marjoleine:

    Marjoleine van Zger hier....
    Haha, ik vond het al handig dat er nog een Marjoleine was,leek het toch of ik al een hoop van had laten horen(niet dus).
    Maar vooruit, hier ben ik dan!!
    Ik kan eigenijk heel kort zijn,
    Lekkere foto's,
    Leuke verhalen!!!
    Ik ben jaloers, zoals velen met mij waarschijnlijk!!
    Geniet er nog van en ik zie je waarschijnlijk pas met familiedag.Waarvan de invulling nog steeds niet bekend is, dus ik zal moeders is een schop onder haar mooi gevormde kontje geven!!!

    Toedeloe xx

  • 20 Mei 2007 - 12:49

    Lucie:

    alles okidokie????
    hoorde net op het nieuws dat er in thailand extreem hoge golven zijn, ook bij jou??? Doe voorzichtig, anders moet je maar je zwembandjes om doen. Weer mooie foto's heb je gemaakt. doe al die kleine lieve thaitjes de groetjes uit Nederland.

    Tot snel maar weer.

    Groetjes Lucie

  • 20 Mei 2007 - 12:57

    Ikke:

    hoi hoi lieve mensen, om jullie niet ongerust te maken deel ik jullie mee dat ik gewoon in singburi zit en dus heeeeeel ver van phuket, krabi en alle andere tsunami( 2 jaar geleden) getroffen gebieden.. kusjes

  • 20 Mei 2007 - 22:15

    Tom:

    hee
    het ziet eruit dat je veel lol hebt daar, en terecht :) geniet ervan want het buitenland is nou eenmaal altijd leuker dan hier ;) kun je voor mij een aapje meenemen, is leuk als huisdier

    ciao

  • 21 Mei 2007 - 16:21

    Jan Gerrits:

    wat maak jij spannende dingen mee. Geniet er maar van. Wij zijn net terug van Rhodos. Lekker op de Mid. zee gedobberd, een paar eilandjes aangedaan bv Kos en Symi en een jungletocht en de binnenlanden van Rhodos. groetjes, Hanneke jose en jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

siety

de wintermaanden vier ik in Australie en Indonesie. 2 maanden alleen back packen en daarna komt Ruud, Jasja en Tom :)

Actief sinds 17 Sept. 2006
Verslag gelezen: 626
Totaal aantal bezoekers 39267

Voorgaande reizen:

03 December 2012 - 28 Februari 2013

Australie en Indonesie

17 Augustus 2009 - 03 Oktober 2009

Siety in Tanzania

30 Maart 2007 - 02 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: