Yogyakarta, Bali, Lombok - Reisverslag uit Legian, Indonesië van siety gerrits - WaarBenJij.nu Yogyakarta, Bali, Lombok - Reisverslag uit Legian, Indonesië van siety gerrits - WaarBenJij.nu

Yogyakarta, Bali, Lombok

Door: Siety

Blijf op de hoogte en volg siety

25 Februari 2013 | Indonesië, Legian

Hallo allemaal,

Aan het zwembad, wetend dat dit mijn laatste 3 dagen zijn van mijn reis. Mijn reis die begonnen is in Australie en die eindigd in Legian ( Bali) tussen de Australiers.

Het is alweer 3 weken geleden dat ik op mijn site, het was 1 uur voordat ik Ruud ging ophalen van het vliegveld. Rond 17:45 u. was ik daar, redelijk aan de vroege kant aangezien het vliegtuig pas om 20:10 zou landen, maar de gedachte dat ik het Hello-moment zou moeten uitstellen door vertraging van mijn kant, was onacceptabel. Daarentegen was het vliegtuig van Ruud pas om 20:30 geland en kon ik hem om 21 u. eindelijk die langverwachte knuffel geven :)
Na 3 fijne dagen samen in Yogyakarta, vlogen we op 8 februari naar Tom en Jasja in Denpasar (Bali).
Daar zaten ze dan in de Starbucks, al kaartend aan het wachten op ons. Wat geweldig en leuk dat we vanaf nu een tijdje met z'n vieren gingen reizen.

Na een nachtje in Padang Padang ( Bali) zijn we de volgende dag naar Nusa Lembongan gegaan. Scooter gereden, in het zwembad gelegen met cocktails en zonsondergang, gesnorkeld tussen vele koraal plakken en de mannen hebben Duitse vrouwen aangemoedigd om van een rots van 13 meter naar beneden te springen. ( de uitslovers ;) )

Na een paar relaxte dagen, op naar de Gili's. De 3 eilandjes die net voor het grotere eiland Lombok liggen. Gili Trawangan, waar vooral feesten en duiken hoog in het vaandel staan. Hier hebben we dan 4 nachten doorgebracht in ieder een aparte bungalow. Samen met Ruud nog een middagje naar Gili Meno gegaan met de lokale boot. Relaxt eilandje wat net naast Gili T. ligt. Het eerste ligbedje wat we daar spotte hebben we in beslag genomen en zijn niet meer verder gegaan. :)

Op de verjaardag van Ruud ( 14 februari) hebben we de boot naar lombok genomen en daar een toer geboekt om de Gunung Rinjani vulkaan te beklimmen. Op dezelfde dag hebben we ook watervallen gezien en zijn we door een tunnel door de berg heen met water tot aan onze knieën gelopen. ook heb ik die dag soort van mijn hoogtevrees weten te overwinnen. Bij een brug die naar mijn inziens veel te hoog was, en het water veel te diep en waar ik zeker vanaf zou vallen als ik daar overheen zou lopen. Gelukkig viel het uiteindelijk mee toen de gids naast mij kwam lopen ( die echt niet snapte waarom toch zo'n stoere vrouw stond te panieken voor de brug ;) ) en Ruud die achter me liep.
Na deze indrukwekkende situatie zou de Gunung Rinjani beklimmen peanuts moeten zijn, niets was minder waar.

De volgende dag zijn we om 5 uur begonnen, met pannenkoeken achter onze kiezen, door de bananenvelden en het plaatselijke dorp waar alle honden ons succes wenste door flink te blaffen.
Rond half 6 kwamen we aan bij de voet van de vulkaan, hier zou de tocht beginnen, terwijl ik al het gevoel had dat we al halverwege waren.
Rond 16 uur waren we bij het kamp, waar we die avond ook gingen slapen.
We hadden er 9,5 km opzitten en daarmee 1700 meter gewonnen. Toen de avond viel zijn we lekker tegen elkaar aangekropen in onze zeer comfortabele tent. Ik overdrijf niet als ik elk steentje onder mijn slaapmatje heb gevoelt. Daarnaast zorgde de vrees voor ratten en wilde zwijnen rondom de tent niet echt voor een goede nachtrust.
In de ochtend een korte klim naar de rand van de krater gemaakt. Dit uitzicht maakte de lijdensweg de moeite waard.

16 februari was een dag van reizen van Senaru naar Kuta (Lombok), het nieuwe stiefbroertje van Kuta (Bali). Het heeft mooie ongerepte stranden en is perfect om te genieten van het strand, te surfen en te vissen. De mannen zijn een ochtend daar gaan vissen met een vissersbootje. Vol enthousiasme en grote verhalen over het vangen van vissen van 20 kilo, kwamen ze uitgeblust terug met een schrale vangst van slechts 8 kleine visjes. In Kuta heb ik mijn eerste scooter les gekregen van Tom en Jasja ( niet gevallen)
Op 20 februari hebben we afscheid genomen van Tom en Jasja op Denpasar Bali airport. Ruud en ik zijn samen heerlijk gaan genieten in Ubud van de eat-love-pray spirit. Onze eerste kookles gevolgd met succes, jullie zijn van harte uitgenodigd om balinees bij ons te komen eten :) De dag erna scooter gereden door de prachtige omgeving van Ubud. Bij de toeristische trekpleister met rijstvelden zijn we gevraagd om op de bruidsreportage van een Japans stel te poseren. Stelletje gekke Jappen zijn het ook :)
Bij een koffie tentje hebben we een rondleiding gekregen door de fruittuin en koffieplantage. We hebben hier smaakvolle koffie gedronken al zul je dat niet direct geloven; koffie bonen opgegeten en uitgepoept door een wilde kat, waarvan de heerlijkste koffie wordt gemaakt.

Op 24 februari zijn we gaan duiken bij Tulamben. Een wrak van een Amerikaanse oorlogsboot uit WW2 bekeken en doorheen gedoken. Na ruim 60 jaar is de boot vol gegroeid met prachtige koraal en door veel vissen bewoond. Zelfs een paar vissen gezien van meer dan 1 meter groot. Niet zozeer de kanonnen van de boot, of de grote vissen, maar het slechte zicht en de forse stroming vond ik spannend. Ik wilde vooral vaak naar boven, ik was er klaar mee, maar van de instructeur en Ruud moest ik toch echt beneden in het water blijven. Een stevige hand van Ruud doet wonderen, want daarna voelde ik me weer als ' een vis in het water' . Na de duik heeft onze geweldige chauffeur ons naar Legian gebracht. Ruud en de chauffeur hebben de hele weg gepraat over cultuur, oorlogen en tradities en ik maar slapen.

Gister een heerlijk plekje gevonden, een beetje decadent, maar ff genieten van extra luxe op mijn laatste dagen van mijn reis.
Nog 3 dagen en dan kom ik alweer naar huis.
Fijn dat jullie allemaal met me hebben meegereisd, ik heb genoten van mijn reis!

tot snel....

x

• 25 Februari 2013 - 14:17

Anke S.:

Heerlijk Siet!!! Een berg ervaringen die je rijker maken. Fijn!!!
    Laten we snel een vertrouwde borrel drinken in Nijmegen! X

• 25 Februari 2013 - 14:30

Anke B:

Fijn Siet, kom maar snel naar huis om het allemaal live te kunnen vertellen! Geniet er nog even van, x

• 25 Februari 2013 - 14:34

Ton & Ilvy:

Wederom een leuk verhaal!
    Idd snel die vertrouwde borrel van hierboven plannen.
    Goeie reis terug!

Tot snel, X Ton & Ilvy

• 25 Februari 2013 - 14:42

Ferry:

Yes! Lekker eten bij Ruud en Siety. Benieuwd naar jullie kookkunsten en natuurlijk naar al de verhalen en foto's. Geniet van de laatste dagen en tot snel.

• 25 Februari 2013 - 17:57

Marie-Jose & Piet:

Geniet nog van je laatste dagen op het prachtige Bali. Wij komen zeker een keer Balinees eten!!!!!

• 25 Februari 2013 - 19:06

Marjolijn:

Super siet dat jullie zo hebben genoten samen de afgelopen tijd!! En nog even genieten van de laatste daagjes en we zien elkaar zaterdag!!! Xxxxx

• 25 Februari 2013 - 22:26

Suzanne:

He moppie
    Wat een mooi verhaal weer!
    En echt geweldig dat je lekker met je zusje hebt kunnen reizen!
    En natuurlijk met je mannetje.
    heerlijke dingen samen gedaan!
    Geniet nog van je laatste daagjes meis
    en hopelijk tot snel!
    dikke knuffel xx

• 26 Februari 2013 - 02:53

Wim En Willie:

Siety wat weer een leuk verhaal, prachtig, we zien het zo voor ons! Daar voor die brug..., je aarzeling en je soort van hoogtevrees hebt weten te overwinnen. Voelde dit van harte met je mee! Fijn dat je ook een stukje van je reis samen met Ruud hebt kunnen maken en wat leuk om ook nog even samen met je zusje Jasha en Tom op hebt kunnen trekken. Heel mooi je zo te hebben kunnen volgen. Nu weer in Nederland, geniet van alles en iedereen, de warmte en de zon blijft in gedachte bij je! Wij hebben nog even gedacht "wie weet komen we Siety tegen in Singapore?". Wij zijn nu in Thailand en eindigen waar jij begon in Australië. Lief buurmeisje, want dat blijf je voor ons, wie weet tot ziens in Lheebroek, Nijmegen of Wamel. Groetjes Wim en Willie

• 27 Februari 2013 - 18:00

Ellen:

Hoi lief chickie,
    Wat ontzettend gaaf weer! Wat heb je gave dingen gezien en gedaan en wat een geweldige afsluiter met z'n 4en en vervolgens met z'n 2en. Maar ik ben blij dat je weer bijna terug bent!
    Alvast een hele goede terugreis.